Danas su na AGCT-u svečano prezentirane dvije nove Super Post Panamax obalne dizalice koje omogućuju prihvat i opsluživanje najvećih kontejnerskih brodova koji danas plove svjetskim morima. Svečanost na terminalu okupila je brojne poslovne partnere, predstavnike brodara, špeditera, željezničara, predstavnike Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, regionalne i lokalne vlasti, carine te mnoge druge dionike koji sudjeluju u riječkom prometnom pravcu.

Brod Zhen Hua 25, uspješno je pristao na kontejnerski terminal Adriatic Gate Container Terminal (AGCT) u subotu, 29. studenoga u 09:30 sati, dopremivši dvije nove obalne dizalice koje predstavljaju značajnu investiciju u modernizaciju i povećanje kapaciteta manipulacija teretom na terminalu.

Brod je krenuo iz Šangaja 25. rujna 2025., te je nakon više od 16.100 prijeđenih nautičkih milja stigao u riječku luku.

Tijekom sljedeća četiri dana dizalice su iskrcane, a brod je napustio AGCT u srijedu, 3. prosinca. Dizalice su u međuvremenu spojene na električnu energiju te su trenutačno u fazi puštanja u rad i tehničkog testiranja, a njihovo potpuno uključivanje u operativni rad terminala očekuje se do kraja godine.

Dizalice je proizveo ZPMC, vodeći svjetski proizvođač opreme za prekrcaj kontejnera. Riječ je o najnovijoj generaciji Super Post Panamax lučkih dizalica, posebno projektiranih da zadovolje operativne potrebe AGCT-a, uključujući prilagođena ojačanja nosivosti. Ove dizalice ujedno su i prvi prototipovi nove serije kontejnerskih mostova.

Ključne tehničke specifikacije dizalica:

  • Outreach (dohvat prema moru): 67,5 m (24 redova)
  • Backreach (dohvat prema kopnu): 14 m
  • Visina dizanja iznad tračnica/obale (prema moru): 52 m
  • Visina dizanja ispod tračnica/obale (prema moru): 17 m
  • Ukupna visina dizanja: 71 m
  • Maksimalno opterećenje u twin-lift modu: 65 t
  • Maksimalno opterećenje u single-lift modu: 51 t
  • Maksimalno opterećenje „pod kukom“: 75 t
  • Visina dizalice s podignutom granom: 134,8 m
  • Visina dizalice sa spuštenim granom: 87,5 m

Ova nova oprema omogućit će AGCT-u prihvat i opsluživanje najvećih kontejnerskih brodova koji danas plove svjetskim morima.

Nove obalne dizalice dio su šireg programa modernizacije. U narednim će tjednima terminal dobiti i dvije nove hibridne RTG dizalice za rukovanje kontejnerima na skladišnim površinama. Njihov hibridni pogonski sustav omogućuje značajnu uštedu goriva i smanjenje emisija, čime dodatno podupiru održive ciljeve terminala.

Ukupna vrijednost ulaganja u obalne dizalice, RTG dizalice i dodatnu terminalsku opremu iznosi 35 milijuna eura, što dodatno potvrđuje opredjeljenost AGCT-a kao koncesionara za kontinuirano povećanje kapaciteta i jačanje Rijeke i jadranskog prometnog koridora kao ključne točke ulaza prema tržištima srednje i jugoistočne Europe.

Izjava Emmanuela Papagiannakisa, izvršnog direktora AGCT-a

„Dolazak dviju novih obalnih dizalica važan je korak u kontinuiranoj modernizaciji našeg terminala. Ova najnovija generacija opreme omogućit će povećanje kapaciteta, brži i učinkovitiji prekrcaj tereta te potpunu spremnost za najveće kontejnerske brodove u Sredozemlju i Jadranu. Zajedno s nadolazećim hibridnim RTG dizalicama i njihovim smanjenim emisijama, nastavljamo strateški ulagati u razvoj terminala i jačanje riječkog prometnog koridora kao ključnog ulaza za tržišta srednje i jugoistočne Europe.“ – rekao je Emmanuel Papagiannakis, izvršni direktor AGCT-a

Emmanuel Papagiannakis, izvršni direktor AGCTa i ravnatelj Lučke uprave Rijeka nakon simboličnog rezanja vrpce